Jak zostałem trenerem copywritingu i jakie mam doświadczenie?
Niespełnione marzenie daje do myślenia!
Pierwsze teksty, które pisałem hmm.. wydawało mi się, że nie miały nic wspólnego z biznesem, bo chciałem być raperem. Ale nie chciałem nagrywać. Za to pisałem teksty i rozpływałem się w składaniu słów tak, aby uruchamiały wyobraźnię i emocje.
Kiedy poszedłem na studia Marketingu i Zarządzania, poczułem, że sprzedałem swoje marzenia i ideały, bo nie zostałem muzykiem…
Ten smutny wniosek sprawił, że odkryłem, co naprawdę chcę robić. Umiem pisać, mam pomysły na promocję i reklamy… Może czas zostać copywriterem?!
Zacząłem się uczyć się tego fachu.
Pierwsza duża kampania
Niestety studia, to nie mój system nauki. Dlatego szukałem dodatkowych zajęć, aby zarobić i rozwijać karierę. Pracowałem jako barman i rozwijałem się w miksologii, a także na festiwalach hip hopowych przy organizacji i jako manager sceny.
Sezonowść festiwali i praca po nocach mi nie służyły. Wtedy wpadłem na pomysł, aby stworzyć sklep internetowy i sprzedawać bilety!
Był 2012 rok. Bilety na koncerty kupowało się w punktach sprzedaży. Nie było platform sprzedażowych w chmurze, a w internecie były pojedyczne tutoriale do WordPressa. Po wielu próbach i błędach, odpaliłem sklep i zarabiałem na prowizji ze sprzedaży biletów. Wysyłałem ich setki, albo tysiące (już nie pamiętam) w listach przez Pocztę!
I tak zrobiłem pierwszą kampanię na 150.000 zł!
Większość kasy od razu wydałem na szkolenia i warsztaty.
Specjalizacja w branży kursów, szkoleń i promowaniu ekspertów
Kolejny etap mojej kariery to organizacja szkoleń i sprzedaż biletów na te wydarzenia oraz sprzedaż kursów i nagrań VOD. Pracowałem wtedy w prężnej firmie szkoleniowej na różnych stanowiskach.
Ale finalnie zostałem managerem marketingu i zajmowałem się tworzeniem contentu, materiałów szkoleniowych oraz tworzeniem tekstów sprzedażowych. Do reklam, stron, emaili. Tworzyłem lejki i ogarniałem kampanie.
To był czas intensywnej nauki i rozkwitu moich umiejętności. Ilość pracy, którą byłem w stanie wykonać, dla wielu osób była niewyobrażalna. Ale potrzebowałem nowych wyzwań i poczułem wezwanie do realizacji mojej misji!
Strasznie denerwowało mnie, kiedy widziałem świetne biznesy prowadzone z sercem, ale często bez pieniędzy. Internet zmienił świat i wiele genialnych osób nie potrafiło przebić się ze swoim komunikatem do klientów przez marketingowy smog.
Dlatego zdecydowałem, że czas uczyć przedsiębiorców i ich zespoły, jak tworzyć komunikację marketingową, która pozyska klientów!
Moment nie był idealny i z wielu względów, bez żadnej kasy, z żoną wróciliśmy mieszkać do domu moich rodziców. Ale byłem zdeterminowany i wiedziałem, że czas zacząć uczyć copywritingu i strategii marketingowych.
Dzięki pracowitości i kreatywności, szybko stanęliśmy na nogi, a ja realizowałem duże kampanie dla wspaniałych ekspertów i ekspertek, uruchamiałem ich platformy kursowe i abonamentowe. Pracowałem m.in. z Martą Baczewską Golik, Momentumway, Michałem Urbaniakiem, Wydawnictwem Studio Emka i międzynarodowymi markami.
Punktem zwrotnym tego etapu kariery było wydanie i sprzedaż mojego pierwszego kursu BUSINESS WRITING o pisaniu tekstów na strony www.
W tym czasie udzielałem także wielu konsultacji 1 na 1 i z copywritera stałem się trenerem copywritingu, ucząc tej umiejętności.
Współpraca z Magdaleną Pawłowską
Równolegle z rozwijaniem własnej marki, mam przyjemność współpracować z Magdaleną Pawłowską. Moją mentorką marketingu i sprzedaży kursów online. Współpracujemy od 2018 roku.
Jestem trenerem copywritingu w programach Magdy (WOW Courses Formula i WOW Factor Marketing Academy), gdzie uczę kurantów pisania skutecznych tekstów do ich kampanii sprzedażowych.
Jestem też copywriterem w zespole Magdy, współtworzę z nią lejki i kampanie, które generują 6 i 7-cyfrowe wyniki!