O mnie

O
Yoo!
Cieszę się, że tutaj zaglądasz i interesujesz moją osobą. Nazywam się Janek Szustak i jestem autorem tego bloga oraz agencji marketingowej TEKSTOPIA. Oto dwie wersje tekstu „O mnie”. Przeczytaj ten, który wolisz:
  1. Krótka i poważna
  2. Dłuższa i z przymrużeniem oka, pokazująca kim jestem i dlaczego robię to, co robię?

Wersja #1

Jan Szustak - copywriter Tekstopia.pl
Direct response copywritingiem i email marketingiem zajmuję się od 2012 roku. Uczyłem się na warsztatach, amerykańskich szkoleniach online, z książek, od mądrzejszych ode mnie i przede wszystkim pisząc każdego dnia po kilka tekstów. 
 
Przez ten czas wyspecjalizowałem się jako marketer w branży szkoleniowej, ale radzę sobie równie dobrze w każdej innej. Moja praca nigdy nie polegała tylko na pisaniu. Podchodziłem do moich projektów całościowo, zajmując się także całym procesem tworzenia contentu, prowadzeniem kampanii online, grafiką i stronami www. Łącząc w swojej pracy copywriting, e-mail marketing oraz wiele innych dziedzin, zdobyłem doświadczenie, które będzie miało dużo lepsze przełożenie na Twój biznes niż sama nauka pisania.

Wersja #2

Moja droga do kariery w copywritingu zaczęła się w liceum, chociaż te wydarzenia na pozór nie miały nic wspólnego z marketingiem. Co więcej, musiałem dokonać dużej zmiany w myśleniu, aby przestać zadręczać się swoją „porażką”.

Kiedy byłem nastolatkiem, moim planem na życie była kariera rapera. Planowałem wydawać swoje płyty, mieć wytwórnię, brand z drogimi ciuchami i jeździć Cadillaciem Escalade. Pracowałem więc nad tym. Słuchałem muzyki przez kilka godzin dziennie, była życiem moim i moich przyjaciół. Pisałem sporo tekstów, analizowałem teksty raperów i lubiłem rozkładanie wierszy na języku polskim na czynniki pierwsze (chociaż często interpretowałem je inaczej niż Panie polonistki).

Liceum się skończyło, zacząłem studiować marketing na Uniwersytecie Łódzkim, a moje teksty pozostały w zeszytach. Nigdy nie nauczyłem się rapować, nie pracowałem nad flow, poczuciem rytmu ani głosem. I wiedziałem, że raczej nigdy tego nie zrobię. Zastanawiałem się czy to „dorosłość” czy po prostu wielka porażka, bo w końcu porzuciłem marzenia.

Kilka lat później, kiedy pochłaniał mnie copywriting i email marketing dotarło do mnie, że właśnie dlatego zapełniałem zeszyty tekstami jako nastolatek. Kochałem pisać, bawić się słowami i świadomie tworzyć z nich przekaz trafiający do ludzi. Poczułem, że zrzuciłem z siebie wtedy 100kg balastu i uwolniła się we mnie nowa energia. Pisanie biznesowych tekstów daje mi taką samą satysfakcję jak rymowanie i daje mi poczucie, że jestem wtedy w 100% sobą.

Niestety, jak to bywa w życiu, pojawiła się kolejna kłoda. Praca w marketingu nie jest tym, co sobie wyobrażałem, wybierając taką karierę. Okazało się, że sukces w digital marketingu nie zależy tylko od mojej kreatywności, tworzenia kampanii i wymyślania kreacji. Trzeba być łebskim analitykiem, rozumieć mechanizmy rządzące Internetem i robić to, co trzeba, a nie tylko to, co podpowiada intuicja.

Odwiedzanie kolejnych konferencji o digital marketingu i marketing automation dołowały mnie. Genialni mówcy pokazywali wykresy i wyjaśniali, jak dzięki nim stworzyli przełomowe dla brandów strategie. Czy to znaczy, że nigdy nie zostanę dobrym marketerem?
 
Na szczęście wydarzyły się 2 rzeczy.
 
Po pierwsze zaprzyjaźniłem się z tą stroną marketingu.
 
Po drugie zrozumiałem wtedy, że to w czym jestem najlepszy to faza kreatywna oraz wykorzystanie empatii do stworzenia contentu.

To był kolejny milowy krok dla mnie, jako copywritera. Zrozumiałem jeszcze lepiej kim chcę być i jak rozwijać się w tej dziedzinie, aby stać się ekspertem. 

Dlatego na moim blogu znajdziesz przede wszystkim teksty o tym, jak umiejętnie zapełniać edytory tekstem o wysokiej jakości, mieć z tego satysfakcję i wykorzystać kreatywność do zarabiania. Statystyki, analityka i mechanizmy stojące za digital marketingiem również się pojawią, ale będą stanowiły dla mnie jedynie tło, aby pokazać Ci, jak tworzyć ciekawy content i kampanie.

Skontaktuj się ze mną w social media:

Najnowsze wpisy

Kategorie